Używamy plików „cookies” w celu uczynienia strony internetowej bardziej użyteczną i funkcjonalną. Pliki „cookies” pozwalają nam na tworzenie statystyk zbiorczych dotyczących ruchu na witrynie, użytkowników i ich zachowań, natomiast nie pozwalają na identyfikację użytkowników.

Akceptuję pliki „cookies”

Dowiedz się więcej lub zmień ustawienia plików „cookies”

Mitsubishi Motors

MM CARS

Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) wystawi model Mitsubishi Outlander PHEV - jedyny samochód z napędem 4WD i dwoma źródłami napędu oferowany obecnie na rynku - w rajdzie cross-country Baja Portalegre 500, który odbędzie się w dystrykcie Portalegre we wschodniej części Portugalii w dniach od 22 do 24 października tego roku.

Samochód poprowadzi Pan Hiroshi Masuoka z MMC, który wygrał rajd Dakar w latach 2002 i 2003. Pan Masuoka będzie również pełnił obowiązki kapitana zespołu.

Team biorący udział w Baja Protalegre niemal w całości tworzy personel MMC. Pracownicy japońskiej firmy kierują również działaniami zespołu; managerem zespołu i dyrektorem technicznym jest Pan Yasuo Tanaka, ekspert z działu ds. badań nad podzespołami układu EV przy biurze ds. rozwoju technicznego, natomiast dodatkowe wsparcie zapewni czterech inżynierów z tego działu.

W tym roku rajd cross-country Baja Portalegre 500 - organizowany przez Portugalski Związek Motorowy - odbędzie się już dwudziesty dziewiąty raz z rzędu (pierwsza edycja wystartowała w 1987 roku). Cechą charakterystyczną tego rajdu, którego trasa w tym roku obejmie około 500 km, są duże prędkości rozwijane na raczej płaskich, lecz wyboistych i zakurzonych  bezdrożach o luźnej nawierzchni. Baja Portalegre 500, stanowiący dziewiątą rundę Pucharu Świata FIA w rajdach terenowych (FIA Cross Country Rally World Cup), gromadzi każdego roku najlepszych kierowców z całego świata, którzy „rozgrzewają się” tu przed Dakarem - najtrudniejszym rajdem na świecie. Zawody są podzielone na trzy kategorie - dla samochodów, motocykli i quadów - w których łącznie wystartuje ponad 300 pojazdów.

Mitsubishi Outlander PHEV, który weźmie udział w rajdzie, aby promować rozwiązania EV i 4WD firmy MMC, to produkcyjna wersja tego modelu poddana wymaganym modyfikacjom. Samochód wykorzystuje seryjny akumulator trakcyjny - stanowiący trzon układu hybrydowego typu plug-in - o zmienionej strukturze w celu uzyskania większej pojemności i wyższej mocy. System sterowania silnikami również został zmodyfikowany, aby zapewnić wyższą moc. Ponadto, generator i jednostka spalinowa, które przekazują moc do akumulatorów i silników elektrycznych, zostały zmodyfikowane z myślą o zwiększeniu mocy i ogólnych osiągów systemu.

W aucie, poza klatką bezpieczeństwa, znalazło się również wymagane wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, przy czym inżynierowie MMC poprawili też terenowe właściwości Mitsubishi Outlandera PHEV, aby w pełni wykorzystać zalety wzmocnionego systemu PHEV. Rajdowy model wyróżnia się większym prześwitem, większym skokiem zawieszenia oraz sportowymi oponami o większej średnicy. Wprowadzone zmiany pozwolą Mitsubishi Outlanderowi PHEVzaprezentować swoje osiągi w trudnych warunkach eksploatacji, natomiast cenne dane zebrane podczas tego rajdu posłużą do opracowania przyszłych modeli seryjnych MMC.

Komentarz Hiroshi Masuoki, kierowcy i kapitana zespołu:

Nasze nowe Mitsubishi Outlander PHEV weźmie udział w rajdzie Baja Portalegre 500. Model ten zyskał dużą popularność w Japonii i w Europie ze względu na swoje płynne i dynamiczne właściwości jezdne, będące zasługą układu Twin Motor 4WD. W rajdzie Baja Portalegre 500 zawodnicy muszą przejechać 500-kilometrową trasę bez zatrzymywania się - nie wliczając w to około 20 minut przeznaczonych na wykonanie czynności serwisowych - pokonując z dużą prędkością żwirowe szlaki i wyboiste drogi. Układ napędowy i akumulator auta typu PHEV musi więc wykazać się dużą odpornością na zużycie. W tegorocznej edycji rajdu chciałbym udowodnić, że rajdowy Outlander PHEV, stworzony na bazie modelu produkcyjnego, jest niezawodny i bardzo dynamiczny. Dzięki wsparciu inżynierów z MMC będziemy chcieli zakończyć zmagania w ścisłej czołówce, demonstrując tym samym moc zmodernizowanego układu EV oraz przewagę systemu 4WD. Na bazie naszych doświadczeń chcemy również opracować w przyszłości nowy układ hybrydowy typu EV plug-in, dlatego prosimy wszystkich naszych fanów o gorący doping.

 

 

Mapa serwisu
Polityka prywatności

Copyright © MMC 2012. Wszelkie prawa zastrzeżone

Created by OS3 multimedia