Używamy plików „cookies” w celu uczynienia strony internetowej bardziej użyteczną i funkcjonalną. Pliki „cookies” pozwalają nam na tworzenie statystyk zbiorczych dotyczących ruchu na witrynie, użytkowników i ich zachowań, natomiast nie pozwalają na identyfikację użytkowników.

Akceptuję pliki „cookies”

Dowiedz się więcej lub zmień ustawienia plików „cookies”

Mitsubishi Motors

MM CARS

Mitsubishi i-MiEV to auto przyjazne środowisku – charakteryzuje się zerową emisją dwutlenku węgla i tlenków azotu w procesie eksploatacji. Jest ultra ciche, innowacyjne i nowoczesne. Koszt przejechania 1 km jest o jedną trzecią niższy w porównaniu z napędem konwencjonalnym.


Jak to działa:
Mitsubishi i-MiEV korzysta z kompaktowego i lekkiego silnika synchronicznego z magnesami trwałymi, który opracowano specjalnie dla tego samochodu.
Taka jednostka napędowa wytwarza maksymalny moment obrotowy już od bardzo niskich prędkości obrotowych (180 Nm – 0 do 2,000 obr/min), wytwarza całkowicie wystarczającą moc (66.6 KM/49 kW). Gdy samochód zaczyna zwalniać, włącza się system odzysku energii hamowania, który przełącza silnik w tryb pracy generatora prądu, a wytworzoną energię elektryczną oddaje do akumulatorów trakcyjnych pojazdu.


Akumulatory:
Akumulatory służące do napędu samochodu elektrycznego muszą przechowywać energię w jak najmniejszej objętości i przy jak najmniejszej masie. Z tego właśnie powodu i-MiEV wyposażony jest w opracowany specjalnie do tego celu przez firmę LEJ bardzo wydajny pakiet akumulatorów litowo-jonowych składający się z 88 ogniw, mieszczący się w całości pod podłogą samochodu. Umieszczając w ten sposób akumulatory, zagwarantowano ich najlepszą ochronę przed uszkodzeniem w razie kolizji. Samochód zaprojektowano z myślą o stosowaniu dwóch trybów ładowania akumulatorów trakcyjnych:

•    Tryb zwykłego ładowania: wykorzystuje energię ze zwykłego domowego gniazdka elektrycznego, pozwalając za pomocą specjalnego kabla i gniazda umieszczonego na prawym tylnym błotniku naładować akumulatory z typowej w Europie sieci prądu zmiennego o napięciu 230V 1 fazowy (16A). Pełne ładowanie akumulatorów samochodu i-MiEV trwa około 6 godzin.

•    Tryb szybkiego ładowania: umożliwia uzyskanie częściowego naładowania akumulatorów w krótkim czasie, ale dostępny tam, gdzie dostawcy energii, władze lokalne lub inne firmy zainstalowały terminale szybkiego ładowania. W takich miejscach i-MiEV może być podłączony do terminalu szybkiego ładowania poprzez gniazdo znajdujące się na tylnym lewym błotniku samochodu. Naładowanie całkowicie rozładowanych akumulatorów do 80% ich maksymalnej pojemności, w trybie szybkiego ładowania, przy użyciu napięcia trójfazowego 400V i przy mocy 50kW zapewnianej przez terminal, trwa około 30 minut.


i-MiEV z zewnątrz i zza kierownicy
Przeznaczony do jeżdżenia i używania w ten sam sposób, co “normalny” samochód z silnikiem spalinowym, i-MiEV jest po prostu zwykłym, kompaktowym samochodem mieszczącym 4 dorosłe osoby w stosunkowo niedługim, mierzącym 3,475 m nadwoziu. Samochód ma czworo szeroko otwieranych drzwi, prawdziwy bagażnik (227 l pojemności, powiększany po złożeniu tylnych siedzeń do 860 l), a promień skrętu wynoszący zaledwie 4,5 metra czyni go wyjątkowo zwrotnym i poręcznym.

•    Zza kierownicy:
W czasie jazdy i-MiEV dysponuje rozsądnym zasięgiem (150 km w cyklu pomiarowym New European Driving Cycle) i przyzwoitymi osiągami (prędkość maksymalna – 130 km/h, dobre przyspieszenia dzięki momentowi obrotowemu wynoszącemu 180 Nm już przy ruszaniu z miejsca). Samochód jeździ w niemal całkowitej ciszy - nie towarzyszą temu praktycznie żadne drgania i wibracje. Pojazd wyposażono w automatyczną skrzynię biegów wyposażoną w przełożenia: P (Parking), R (Reverse – bieg wsteczny), N (Neutral – bieg jałowy) oraz D (Drive – jazda do przodu). Dodatkowo i-MiEV posiada dwa specyficzne tryby jazdy: B (Brake- hamowanie), który zwiększa odzyskiwanie energii (przeznaczony do jazdy z góry) oraz C (Comfort), który redukuje odzyskiwanie energii (służy do jazdy w gęstym ruchu miejskim). Standardowo samochód został wyposażony w 6 poduszek gazowych (czołowa kierowcy + czołowa pasażera + 2 x poduszki boczne +2 x kurtyny) oraz w system kontroli stabilności jazdy (ASC).


Koszty eksploatacji i gwarancja
Eksploatacja samochodu elektrycznego różni się wyraźnie od eksploatacji samochodu spalinowego również w zakresie ponoszonych kosztów, szczególnie w przypadku kosztów „tankowania” różnica ta jest dramatyczna. W Europie, biorąc za przykład Francję, pełne ładowanie akumulatorów kosztuje około 2,00 €. Koszty serwisowania samochodu i-MIEV będą również znacznie niższe, dzięki zlikwidowaniu potrzeby obsług i wymian elementów eksploatacyjnych silnika spalinowego, a także skrzyni biegów.

Ważną sprawą dla kosztów eksploatacji jest długość i warunki gwarancji. Na samochód i-MiEV MMC udziela 3-letniej gwarancji z ograniczeniem przebiegu do 100.000 km (2 lata bez ograniczeń), ale elementy elektrycznego układu napędowego objęte są 5-letnią gwarancją z ograniczeniem przebiegu do 100.000 km (2 lata bez ograniczeń).

Mapa serwisu
Polityka prywatności

Copyright © MMC 2012. Wszelkie prawa zastrzeżone

Created by OS3 multimedia